In de zitting van 15 december 2003 keurde de gemeenteraad de invoering van de functie van directeur interne audit en inspectie financiën goed (jaarnummer respectievelijk 2461 en 2459).
In de zitting van 21 juni 2024 (jaarnummer 5391) nam het college kennis van het eindverslag van de selectie bedrijfsdirecteur (level 21) ten behoeve van de bedrijfseenheid Financiën.
In de zitting van 21 februari 2025 (jaarnummer 47) keurde het college de actualisering van het stedelijk organogram goed.
Naar aanleiding van de pensionering van de huidige bedrijfsdirecteur op 1 mei 2026 komt de functie van bedrijfsdirecteur interne audit en inspectie financiën (level 21) vacant.
De geslaagde kandidaten van de bestaande werfreserve van bedrijfsdirecteur (level 21) zien af om zich kandidaat te stellen voor deze functie.
Om de continuïteit te garanderen dient de selectieprocedure tijdig gestart te worden.
De rechtspositieregeling van het stads- en OCMW-personeel zoals goedgekeurd door het college van 29 november 2024 (jaarnummer 09154).
Overeenkomstig artikel 56 § 3 lid 2 van het decreet lokaal bestuur is het college van burgemeester en schepenen bevoegd voor het aanstellen en het ontslaan van het personeel. Overeenkomstig de collegebeslissing van 2 januari 2025 (jaarnummer 00003) behield het college deze bevoegdheid ten aanzien van de strategisch coördinator, de chief digital officer en de bedrijfsdirecteurs (uitgezonderd de bedrijfsdirecteur preventiedienst).
De voorgestelde selectiejury werkte in samenspraak met het selectiecentrum van de dienst Personeel & Organisatie een voorstel uit voor het competentieprofiel en een planning voor de selectieprocedure van de reguliere functie. Het college dient dit voorstel goed te keuren alvorens er kan overgegaan worden tot openverklaring.
Het college keurt de contractueel en/of statutaire openverklaring voor de functie van bedrijfsdirecteur (level 21) ten behoeve van de diensten interne audit en inspectie financiën goed en beslist om deze functie open te verklaren volgens de modaliteiten opgenomen als bijlage.