Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.
Projectnummer: | OMV_2025001046 |
Gegevens van de aanvrager: | BV WOONHAVEN ANTWERPEN met als adres Jan Denucéstraat 23 te 2020 Antwerpen en de heer Wouter Coucke met als adres Mevrouwmolenstraat 8 te 8700 Tielt |
Gegevens van de exploitant: | BV WOONHAVEN ANTWERPEN (0403795657) met als adres Jan Denucéstraat 23 te 2020 Antwerpen |
Ligging van het project: | Sneeuwbeslaan 7 te 2610 Wilrijk (Antwerpen) |
Kadastrale percelen: | afdeling 42 sectie B nr. 160H |
waarvan: |
|
- 20241126-0034 | afdeling 42 sectie B nr. 160H (Warmtepompen) |
Vergunningsplichten: | stedenbouwkundige handelingen, exploitatie van ingedeelde inrichtingen of activiteiten |
Voorwerp van de aanvraag: | verbouwen van een appartementsgebouw met 5 appartementen en de exploitatie van warmtepompen |
Omschrijving stedenbouwkundige handelingen
Relevante voorgeschiedenis
- 16/10/1967: vergunning (222#20602) voor het oprichten van een appartementsgebouw.
Vergunde toestand
- functie:
- bouwvolume:
- gevelafwerking:
- inrichting:
Bestaande toestand
- functie:
- bouwvolume:
- gevelafwerking:
- inrichting:
Nieuwe toestand
- functie:
- bouwvolume:
- gevelafwerking:
- inrichting:
Inhoud van de aanvraag
- verbouwen van een appartementsgebouw met 5 appartementen en deels ondergrondse parking;
- slopen van inrit (aanbouw) en terrassen aan de zijgevel;
- uitbreiden van het volume (uitbreiden bovendaks volume);
- wijzigen van de voorgevel (plaatsen deels inpandige terrassen);
- isoleren gevels;
- wijzigen van de scheimuren;
- aanleggen groendak boven de parkeergarage;
- doorvoeren van interne constructieve werken;
- verharden van de voortuin.
Omschrijving ingedeelde inrichtingen of activiteiten
Inhoud van de aanvraag
Voorwerp van voorliggende aanvraag betreft de exploitatie van warmtepompen.
Aangevraagde rubriek(en)
Aangevraagde rubriek(en) Warmtepompen
Rubriek | Omschrijving | Gevraagd voor |
16.3.2°a) | koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioningsinstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 200 kW; | 20,00 kW |
Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.
Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:
Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.
Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:
Adviezen
Externe adviezen
Adviesinstantie | Datum advies gevraagd | Datum advies ontvangen | Advies |
Aquafin | 31 januari 2025 | Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag |
|
Fluvius System Operator | 31 januari 2025 | 13 februari 2025 | Voorwaardelijk gunstig |
Hulpverleningszone Brandweer zone Antwerpen | 31 januari 2025 | 25 februari 2025 | Voorwaardelijk gunstig |
Water-link | 31 januari 2025 | Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag |
|
Interne adviezen
Adviesinstantie | Datum advies gevraagd | Datum advies |
Stadsontwikkeling/ Mobiliteit | 30 januari 2025 | 6 februari 2025 |
Stadsontwikkeling/ Omgeving/ Water | 30 januari 2025 | 20 februari 2025 |
Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen
Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen
Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zone: afbakeningslijn grootstedelijk gebied Antwerpen.
Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).
Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied in de stedelijke agglomeratie van Antwerpen, dit is het gedeelte van de stad gelegen tussen de Kleine Ring en respectievelijk de reservatiestrook voor de aanleg van lijninfrastructuur (de A102) tussen Merksem en Wommelgem, de R11 tussen Wommelgem en Mortsel, de oostelijke grens van Mortsel en Hove en de reservatiestrook voor pijpleidingen tussen Hove/Kontich en Hemiksem.
De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving, (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).
In dit gebied wordt de maximale bouwhoogte afgestemd op de volgende criteria:
- de in de onmiddellijke omgeving aanwezige bouwhoogten;
- de eigen aard van het betrokken gebied;
- de breedte van het voor het gebouw gelegen openbaar domein.
(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)
De aanvraag ligt niet in een verkaveling.
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.
Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen
- Hemelwater: het besluit van de Vlaamse Regering van 10 februari 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwater, tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 16 juli 2010 tot bepaling van stedenbouwkundige handelingen waarvoor geen omgevingsvergunning nodig is en tot opheffing van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater.
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Hemelwaterverordening 2023)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de verordening hemelwater op volgend(e) punt(en):
- Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
- Publiciteit: het besluit van de Vlaamse regering van 12 mei 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening voor publiciteitsinrichtingen.
(De verordening publiciteit kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Gewestelijke publiciteitsverordening 2023)
De gewestelijke publiciteitsverordening is niet van toepassing op de aanvraag.
Algemene bouwverordeningen
- Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen
- Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 25 maart 2024 en in werking getreden op 15 juli 2024.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgend(e) punt(en):
bij volume-uitbreiding moet elke nieuwe of gewijzigde zelfstandige woongelegenheid over een kwalitatieve buitenruimte beschikken. De minimale netto vloeroppervlakte van deze buitenruimte is 4 m², vermeerderd met 2 m² netto vloeroppervlakte per slaapkamer, te rekenen vanaf de tweede slaapkamer. De appartementen hebben 2 slaapkamers maar de terrassen zijn tussen de 3,88 en 4,06 m2, geen 6 m2 dus;
geveluitsprongen boven het openbaar domein en de voortuin moeten op minstens 2,60 m boven het peil van het voetpad gelegen zijn, uitgezonderd gewone geveluitsprongen (vensterbanken, deurdorpels, hemelwaterafvoerbuizen, ornamenten…) die niet meer dan 0,15 meter uitkragen. Het gelijkvloers terras bevindt zich met de onderzijde op 94 cm boven het maaiveld;
op platte daken moet de gehele technische installatie binnen een verticale hoek van 45° ten opzichte van alle gevelvlakken vertrekkend vanaf de bovenkant van de kroonlijst liggen. Dit is niet het geval voor de borstwering op het dak;
- Stedenbouwkundige lasten: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening ‘Stedenbouwkundige lasten’ (verder genoemd verordening stedenbouwkundige lasten), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 29 april 2024.
(De verordening stedenbouwkundige lasten kan u raadplegen via https://www.antwerpen.be/nl/overzicht/vergunningen/regelgeving)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de verordening stedenbouwkundige lasten.
Sectorale regelgeving
- MER-screening:
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving werd geoordeeld tijdens het volledig- en ontvankelijkheidsonderzoek dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.
- Programmatische Aanpak Stikstof: overeenkomstig het stikstofdecreet, het nieuwe beoordelingskader voor alle aanvragen die stikstofemissies veroorzaken, in werking getreden op 23 februari 2024.
- Op basis van de toepassing van het stikstofdecreet kan redelijkerwijs geoordeeld worden dat voorliggende aanvraag geen project is voor de exploitatie van een IIOA met één of meer stationaire bronnen van stikstofoxiden. Het beoordelingskader uit het decreet is dus niet van toepassing en de opmaak van een passende beoordeling (artikel 28 decreet) is niet vereist.
- Op basis van de toepassing van het stikstofdecreet kan redelijkerwijs geoordeeld worden dat voorliggende aanvraag een verkeersdragend of een verkeersgenererend project is. Het beoordelingskader uit het decreet is dus van toepassing. De berekende impactscore is kleiner dan of gelijk aan 1%. De opmaak van een passende beoordeling van de effecten van stikstofdepositie via de lucht ten aanzien van SBZ-H is niet vereist.
- Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).
Voor het project is geen pluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).
Voor het project is geen fluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).
Het project is niet gelegen in een signaalgebied.
(Kijk de score van uw project na op https://www.waterinfo.be/informatieplicht)
- Rioleringstoets: overeenkomstig artikel 4.3.9 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening van 15 mei 2009 moet een omgevingsvergunningsaanvraag getoetst worden aan de zogenaamde rioleringstoets.
De rioleringstoets is (niet) van toepassing op de aanvraag.
- Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.
- Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.
Beleidsmatig gewenste ontwikkelingen
- Transformatieleidraad: Transformatieleidraad Ruimte geven aan de stad van morgen. Op 21 mei 2024 keurde de gemeenteraad dit plan goed.
Je kan het raadplagen via Transformatieleidraad.
- Strategische Ruimteplan Antwerpen (SRA): Op 21 mei 2024 keurde de gemeenteraad het nieuwe plan goed.
Je kan meer info raadplegen via Strategisch Ruimteplan Antwerpen.
- Reca Zuid: op de gemeenteraad van 21 oktober 2024 keurde de gemeenteraad dit ruimteplan goed.
Je kan het besluit raadplegen via eBesluitvorming.
Omgevingstoets
Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening
Beoordeling afwijkingen van de voorschriften
De aanvraag wijkt af op artikel 12, 13 en 15 van de bouwcode. Voormelde afwijkingen worden verder besproken onder de rubriek Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen.
De aanvraag wijkt af van de verordening hemelwater:
In de plaats van infiltratie zal er buffering van regenwater worden voorzien.
Er werd hiervoor advies gevraagd aan de Waterconsulent. Het advies is gunstig:
Er is geen overstromingskans.
Afwijking op infiltratie kan toegestaan worden. Het is een bestaande en vergunde toestand dat het perceel volledig onderkelderd is.
Er wordt maximaal op hergebruik ingezet. Een zeer klein gedeelte van de afwaterende oppervlakte wordt niet opgebruikt maar dit is verwaarloosbaar en aanvaardbaar voor de gegeven situatie. De grotere hemelwaterput en groter hergebruik is voldoende gemotiveerd.
Functionele inpasbaarheid
De aanvraag omvat geen functiewijziging. De meergezinswoning blijft behouden waardoor de functionele inpasbaarheid gegarandeerd wordt.
Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid
Schaal en ruimtegebruik zijn gunstig.
De aanvraag beoogt het verbouwen van een bestaand appartementsgebouw met vijf bouwlagen en vijf wooneenheden. De bestaande structuur blijft grotendeels behouden.
De verbouwing betreft het optimaliseren van de indeling van de appartementen met beperkte volume uitbreiding. Zo wordt een gedeelte van de oorspronkelijke terrassen in de zijgevel bij het binnenvolume gevoegd en worden er aan de voorgevel nieuwe half inpandige terrassen voorzien. De technische verdieping wordt eveneens uitgebreid. De beperkte volume aanpassingen zijn inpasbaar in de bebouwde omgeving.
Visueel-vormelijke elementen
De bestaande gevelsteen wordt hergebruikt waardoor het uitzicht van het gebouw grotendeels behouden blijft. Het gewijzigd schrijnwerk en gewijzigde raamverdeling respecteert het straatbeeld en de architecturale kwaliteit van het gevelbeeld. De visueel vormelijke elementen zijn blijvend inpasbaar.
Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen
De bestaande kleine terrassen in de zijgevel worden gesupprimeerd en er worden nieuwe ruimere terrassen voorzien aan de voorgevel. Er wordt echter, strijdig met artikel 12 van de bouwcode, opgemerkt dat de oppervlakte ervan slechts 4 m² daar waar dat dit 6 m² moet zijn voor een tweeslaapkamerappartement. De terrassen kragen in de bij de aanvraag gevoegde plannen 50 cm uit uit het gevelvlak en hebben een inpandige diepte van 79 cm.
Binnen deze maatvoering is een nuttig gebruik van het terras effectief ook niet haalbaar. Het zou bijvoorbeeld minstens mogelijk moeten zijn om met drie personen op een comfortabele manier aan een kleine tafel te kunnen zitten. Daarom werd met de architect contact opgenomen en werd gevraagd de afmetingen van de terrassen aan te passen zodat dit minstens mogelijk zou zijn. Uit de intekening (694_Sneeuwbeslaan_bijkomende info terrassen), aangeleverd op 13 maart 2025 door de architect via het omgevingsloket, blijkt dit mogelijk te zijn op een terras dat 65 cm uitkraagt en dat 100 cm inpandig doorloopt, wat een netto bruikbare diepte tussen binnenkant borstwering en buitenzijde schrijnwerk van 150 cm oplevert.
Hoewel deze terrassen slechts 5,31 m² groot zijn, kan gesteld worden dat zij voldoende groot zijn om een kwalitatief gebruik te garanderen, zonder de leefruimtes binnen te veel te hypothekeren, en kan dit voorstel aanvaard worden. Daarom zal in voorwaarden opgenomen worden om de terrassen aldus uit te voeren.
Het terras van het gelijkvloers appartement bevindt zich, strijdig met artikel 13 van de bouwcode op 0,94 meter boven het maaiveld daar waar geveluitsprongen zich op minstens 2,60 meter boven het peil van het voetpad moeten bevinden. De aanvrager vraagt hiervoor een afwijking en motiveert dit als volgt:
De vloerpas van het gelijkvloerse appartement bevindt zich op 128 cm boven het maaiveld. Er kan dus geen terras of tuintje voorzien worden op niveau van het maaiveld. Om dit appartement toch van een volwaardige buitenruimte te voorzien wordt er een terras geplaatst op niveau van het appartement, idem de bovenliggende appartementen. Dit terras bevindt zich met de onderzijde op 94 cm boven het maaiveld.
Vanuit stedenbouwkundig oogpunt kan er akkoord worden gegaan met deze afwijking. Het terras is bovendien zelfdragend waardoor er geen steunpunten in de voortuin moeten worden geplaatst.
De borstwering op het dak, wordt strijdig met artikel 15 van de bouwcode niet binnen een verticale hoek van 45° ten opzichte van alle gevelvlakken geplaatst. Dit zal als voorwaarde worden opgenomen bij de vergunning.
Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)
Het algemene principe is dat elke omgevingsvergunningsaanvraag een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, is het de bedoeling om parkeren maximaal op eigen terrein te voorzien. Dit is het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).
De aanvraag betreft het verbouwen van een appartementsgebouw met 5 appartementen.
Het project ligt in centrumschil op meer dan 800 m van een interregionale knoop / regionale knoop / P&R. De bijhorende parkeernormen uit de bouwcode worden gehanteerd.
De parkeerbehoefte wordt bepaald op de uitbreiding en of functiewijziging.
Een bestaand appartementsgebouw van Woonhaven wordt verbeterd. Het aantal wooneenheden en aantal slaapkamers per wooneenheid blijft behouden. Er is dus geen uitbreiding of functiewijziging.
Fietsvoorzieningen:
Er waren geen fietsstalplaatsen voorzien. Nu worden er wel plaatsen in de kelder ingetekend. Er worden een deel 1-laagse en enkele 2-laagse fietsenstallingen voorzien. De minimale hoogte van het plafond voor een 2-laagse stalling is 2,75 m. Er is hier maar 2,18 m, dus 2-laagse stallingen zijn niet mogelijk.
Er kunnen 11 fietsstalplaatsen gerealiseerd worden.
De dienst Mobiliteit geeft advies met volgende voorwaarden:
Vanuit stedenbouwkundig oogpunt kan er aangesloten worden bij het advies van de stedelijke dienst Mobiliteit.
Toetsing van aanvaardbaarheid van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten op het vlak van hinder en risico's voor de mens en het milieu
De aanvraag omvat de exploitatie van 5 warmtepompen van elks 4 kW. Gezien er geen gezamenlijk beheer van de installaties wordt voorzien, is het vermogen van de installatie per woongelegenheid bescheiden én niet ingedeeld. Er wordt voorgesteld de milieumelding zonder voorwerp te verklaren.
Advies aan het college
Advies over de stedenbouwkundige handelingen
Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.
Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden
Advies over de ingedeelde inrichtingen of activiteiten
Aan het college wordt voorgesteld om de gemelde ingedeelde inrichting of activiteit zonder voorwerp te verklaren.
Geadviseerde rubriek(en)
Rubriek | Omschrijving | Geadviseerd voor |
16.3.2°a) | koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioningsinstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 200 kW; (inrichting Warmtepompen) | zonder voorwerp |
Procedurestap | Datum |
Indiening aanvraag | 6 januari 2025 |
Volledig en ontvankelijk | 30 januari 2025 |
Start openbaar onderzoek | geen |
Einde openbaar onderzoek | geen |
Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen | geen |
Uiterste beslissingsdatum | 31 maart 2025 |
Verslag GOA | 14 maart 2025 |
Naam GOA | Bieke Geypens en Gerd Cryns |
De aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, werden om hun standpunt gevraagd. Er werden geen standpunten, opmerkingen of bezwaren ingediend tijdens de openbaarmaking.
Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.
Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:
Algemene voorwaarden
de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.
Stedenbouwkundige voorwaarden
Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.