Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de gewone procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.
Projectnummer: | OMV_2024106570 |
Gegevens van de aanvrager: | de heer Thomas Meskens met als adres Kleine Doornstraat 107 te 2610 Antwerpen |
Ligging van het project: | Kleine Doornstraat 107 te 2610 Wilrijk (Antwerpen) |
Kadastrale percelen: | afdeling 44 sectie D nr. 392N3 |
Vergunningsplichten: | stedenbouwkundige handelingen |
Voorwerp van de aanvraag: | bouwen van een tuinhuis |
Omschrijving stedenbouwkundige handelingen
Relevante voorgeschiedenis
- 11/08/2023: voorwaardelijk vergunning (OMV_2022170615) door het college van burgemeester en schepenen voor het bouwen van een tuinhuis. Deze voorwaardelijke vergunning is op 11/01/2024 geweigering door deputatie.
- 14/03/2022: vergunning (OMV_2021193940) voor het oprichten van een eengezinswoning met nevenfunctie kantoor na sloop;
- 10/06/1985: vergunning (19858167) voor een berging.
Vergunde toestand
- inrichting: tuinhuis:
Nieuwe toestand
- inrichting: tuinhuis:
Inhoud van de aanvraag
- bouwen van een tuinhuis.
Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.
Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:
Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.
Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:
Adviezen
Externe adviezen
Adviesinstantie | Datum advies gevraagd | Datum advies ontvangen | Advies |
Agentschap voor Natuur en Bos - Adviezen en Vergunningen Antwerpen | 2 oktober 2024 | 2 oktober 2024 | Ongunstig |
Provincie Antwerpen - Dienst Integraal Waterbeleid | 2 oktober 2024 | 20 november 2024 | Ongunstig |
Interne adviezen
Adviesinstantie | Datum advies gevraagd | Datum advies |
Autonoom gemeentebedrijf voor vastgoed en stadsprojecten in Antwerpen (VESPA) | 2 oktober 2024 | Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag |
Autonoom gemeentebedrijf voor vastgoed en stadsprojecten in Antwerpen (VESPA) | 21 november 2024 | Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag |
Stadsbeheer/ Groen en Begraafplaatsen | 2 oktober 2024 | 8 oktober 2024 |
Stadsontwikkeling/ Omgeving/ Water | 2 oktober 2024 | 22 oktober 2024 |
Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen
Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen
Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.
Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).
Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een parkgebied. De parkgebieden moeten in hun staat bewaard worden of zijn bestemd om zodanig ingericht te worden, dat ze, in de al dan niet verstedelijkte gebieden, hun sociale functie kunnen vervullen, (Artikel 14 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).
(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)
De aanvraag ligt niet in een verkaveling.
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van het gewestplan: De aanvraag betreft het optrekken van een nieuwe constructie in parkgebied. De parkgebieden moeten echter in hun staat bewaard worden of zijn bestemd om zodanig ingericht te worden, dat ze, in de al dan niet verstedelijkte gebieden, hun sociale functie kunnen vervullen. Het bouwen van een tuinhuis bij een eengezinswoning is niet in overeenstemming met de bestemmingsvoorschriften.
Er wordt toepassing gemaakt van de zonevreemde regelgeving (artikel 4.4.18 VCRO) om de verplaatsing van het bestaande, vergund geachte, niet verkrotte tuinhuis in parkgebied te verantwoorden. De herbouw op een gewijzigde plaats moet volgens dit artikel voldoen aan alle hiernavolgende vereisten:
1° voor het herbouwen is ten minste één van volgende oorzaken aanwijsbaar:
a) de constructie is getroffen door een rooilijn,
b) de constructie bevindt zich in een achteruitbouwzone,
c) de verplaatsing volgt uit redenen van een goede ruimtelijke ordening, en wordt door de aanvrager uitdrukkelijk gemotiveerd vanuit een betere integratie in de omgeving, een betere terreinbezetting of een kwalitatief concept; hoewel de aanvrager de sloop van het huidige tuinhuis en oude paardenstal en de verplaatsing van het nieuwe tuinhuis motiveert vanuit een andere dimensie aan de openheid en connectie met de omringende bomen en vanuit een betere integratie in een park-omgeving door het gebruik van rustieke bouwmaterialen voor een meer landelijker karakter, oordeelt het bevoegde Agentschap voor Natuur en Bos in haar ongunstig advies dat het gezien de grootte van het perceel mogelijk is om het nieuwe tuinhuis op te richten in het woongebied in overeenstemming met de gewestplanbestemming.
2° ten minste één van volgende voorwaarden is vervuld:
a) de herbouwde constructie krijgt dezelfde voorbouwlijn als de dichtstbijzijnde constructie,
b) de nieuwe toestand levert een betere plaatselijke aanleg op, en richt zich op de omgevende bebouwing of plaatselijk courante inplantingswijzen; het nieuwe tuinhuis richt zich niet op de omgevende bebouwing of courante inplantingswijzen gezien de ligging in parkgebied waar geen (woning)bijgebouwen worden toegestaan. Bovendien blijkt uit de ingediende bezwaren dat de inplanting dichterbij de woning van de bezwaarindiener dan bij de woning van de aanvrager net voor problemen kan zorgen.
Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen
- Hemelwater: het besluit van de Vlaamse Regering van 10 februari 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwater, tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 16 juli 2010 tot bepaling van stedenbouwkundige handelingen waarvoor geen omgevingsvergunning nodig is en tot opheffing van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater.
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Hemelwaterverordening 2023.
De aanvraag is in overeenstemming met de verordening hemelwater.
- Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
- Publiciteit: het besluit van de Vlaamse regering van 12 mei 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening voor publiciteitsinrichtingen.
(De verordening publiciteit kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Gewestelijke publiciteitsverordening 2023).
De gewestelijke publiciteitsverordening is niet van toepassing op de aanvraag.
Algemene bouwverordeningen
- Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen
- Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 25 maart 2024 en in werking getreden op 15 juli 2024.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag is niet in overeenstemming met de bepalingen van de bouwcode:
- Stedenbouwkundige lasten: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening ‘Stedenbouwkundige lasten’ (verder genoemd verordening stedenbouwkundige lasten), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 29 april 2024.
(De verordening stedenbouwkundige lasten kan u raadplegen via https://www.antwerpen.be/nl/overzicht/vergunningen/regelgeving).
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de verordening stedenbouwkundige lasten.
Sectorale regelgeving
- MER-screening:
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.
- Programmatische Aanpak Stikstof: overeenkomstig het stikstofdecreet, het nieuwe beoordelingskader voor alle aanvragen die stikstofemissies veroorzaken, in werking getreden op 23 februari 2024.
Op basis van de toepassing van het stikstofdecreet kan redelijkerwijs geoordeeld worden dat voorliggende aanvraag een verkeersdragend of een verkeersgenererend project is. Het beoordelingskader uit het decreet is dus van toepassing. De berekende impactscore is kleiner dan of gelijk aan 1%. De opmaak van een passende beoordeling van de effecten van stikstofdepositie via de lucht ten aanzien van SBZ-H is niet vereist.
- Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).
Het voorliggende project is geheel gelegen in een zone waarvoor de Provincie aangewezen is als adviesinstantie.
Het project is gelegen in een zone met een kleine pluviale overstromingskans (T1000) onder huidig klimaat (score C).
Het project is gelegen in een zone met een middelgrote fluviale overstromingskans (T100) onder huidig klimaat (score D).
Het project is niet gelegen in een signaalgebied.
Uit het advies van de Dienst Integraal Waterbeleid van de Provincie Antwerpen blijkt dat de aanvraag niet verenigbaar is met de doelstellingen van het Decreet Integraal Waterbeleid (art. 1.2.2.). Het advies is bijgevolg ongunstig.
(Kijk de score van uw project na op (https://www.waterinfo.be/informatieplicht)
- Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.
- Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.
Omgevingstoets
Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening
Functionele inpasbaarheid
De aanvraag betreft het optrekken van een zonevreemde constructie in parkgebied volgens het gewestplan. De parkgebieden moeten in hun staat bewaard worden of zijn bestemd om zodanig ingericht te worden, dat ze, in de al dan niet verstedelijkte gebieden, hun sociale functie kunnen vervullen.
In de toetsing aan de regelgeving is reeds geoordeeld dat er geen aanleiding is om af te wijken van de bestemmingsvoorschriften en het parkgebied te residentialiseren met woning(bij)gebouwen. Ondanks de motivatie in de beschrijvende nota is het belangrijk om bebouwing in het parkgebied te beperken. Het slopen van het bestaande tuinhuis en de oude paardenstal kan dus gunstig beoordeeld worden. Het voorzien van een nieuw volume in het parkgebied niet. Ook het Agentschap voor Natuur en Bos geeft ongunstig advies omdat de aanvraag niet in overeenstemming is met de gewestplanbestemming.
Bovendien beschikt het perceel over voldoende ruimte in het woongebied en is er dus geen reden om dit in het parkgebied te voorzien. Als voorwaarde zal daarom opgenomen worden om het nieuwe tuinhuis te voorzien in het daarvoor bestemde woongebied.
Schaal – ruimtegebruik – bouwdichtheid
Op de locatie van een gesloopte paardenstal zal een nieuw tuinhuis gebouwd worden. Het nieuwe tuinhuis heeft een oppervlakte van 31 m² en een nokhoogte van 5 meter.
Het opschuiven van de inplanting van het tuinhuis van de locatie achter het woonhuis van de aanvrager naar een locatie achter huisnummer 249 ter hoogte van de perceelsgrens met huisnummer 251, verplaatst de mogelijke lasten naar de tuinen van de buren terwijl de aanvrager zo een vrij en open uitzicht naar het parkgebied achteraan krijgt. Het perceel van de aanvrager is overigens groot genoeg om het nieuwe tuinhuis in zijn eigen tuin in het woongebied in te planten in plaats van ervoor te kiezen dit ter hoogte van de tuinen van de buren te doen.
Voor het volume kan gezien de hoogte een gunstig advies verleend worden wanneer de constructie op minstens 5 meter – gelijk aan de hoogte – van de perceelsgrenzen wordt ingeplant, in het woongebied buiten de volwassen kroonprojectie van de aanwezige bomen. Als voorwaarde zal daarom opgenomen worden om het nieuwe volume te voorzien in het woongebied op minstens 5 meter van de perceelsgrenzen en buiten de volwassen kroonprojectie van de aanwezige bomen.
Visueel-vormelijke elementen
De voorgestelde materialisatie voor de gevels in rood gevelmetselwerk, donkergrijs aluminium schrijnwerk, en donkergrijze dakpannen is stedenbouwkundig inpasbaar.
Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen
Het advies van de Dienst Integraal Waterbeleid van de Provincie Antwerpen is ongunstig. Het volgende wordt vermeld in de ‘verenigbaarheid met het watersysteem’: “(…) De aanvraag voorziet de plaatsing van een tuinhuis in de T100 2050 contour van de fluviale overstromingskaarten, hierdoor gaat er ruimte voor water verloren. Bovendien is het project gelegen in de vallei van de Kleine Struisbeek. Valleigebieden staan in nauw contact met het waterlopensysteem. Grond- en oppervlaktewater komen hier samen. Daarom moeten ingrepen die tegen de natuurlijke dynamiek van de waterlopen ingaan vermeden worden. Er mag geen ruimte voor water verloren gaan. Door het oprichten van constructies en door ophogingen wordt immers overstroombare ruimte ingenomen, waardoor op die plaats geen overstromingswater geborgen kan worden. Dit kan er toe leiden dat het gevaar voor wateroverlast in de omgeving toeneemt. Om de overstromingsproblemen in de omgeving niet te verergeren, moet het verlies van waterbergingsruimte vermeden worden door het project volledig buiten de overstromingscontour te realiseren.
De aanvraag is bijgevolg niet verenigbaar met de doelstellingen van het Decreet Integraal Waterbeleid (art. 1.2.2.). (…)”
Conform artikel 4.3.4. van de Vlaamse Codex Ruimtelijke ordening kan, indien uit de verplicht in te winnen adviezen blijkt dat het aangevraagde onwenselijk is in het licht van doelstellingen of zorgplichten die gehanteerd worden binnen andere beleidsvelden dan de ruimtelijke ordening, de vergunning worden geweigerd.
Het is mogelijk om een voorwaarde op te nemen met betrekking tot de naleving van de doelstellingen of zorgplichten die gehanteerd worden binnen andere beleidsvelden dan de ruimtelijke ordening: Het nieuwe tuinhuis te voorzien volledig buiten de overstromingscontour (https://waterinfo.vlaanderen.be/watertoets).
Advies aan het college
Advies over de stedenbouwkundige handelingen
Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.
Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden
1. Het nieuwe tuinhuis is te voorzien op het perceel binnen het woongebied volgens het gewestplan, op minstens 5 meter van de perceelsgrenzen.
2. Het nieuwe tuinhuis is te voorzien volledig buiten de volwassen kroonprojectie van de aanwezige bomen.
3. Het nieuwe tuinhuis is te voorzien volledig buiten de overstromingscontour (https://waterinfo.vlaanderen.be/watertoets).
Procedurestap | Datum |
Indiening aanvraag | 8 augustus 2024 |
Volledig en ontvankelijk | 2 oktober 2024 |
Start 1e openbaar onderzoek | 11 oktober 2024 |
Einde 1e openbaar onderzoek | 9 november 2024 |
Beslissing toepassing administratieve lus | 21 november 2024 |
Start laatste openbaar onderzoek | 2 december 2024 |
Einde laatste openbaar onderzoek | 31 december 2024 |
Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen | geen |
Uiterste beslissingsdatum | 16 maart 2025 |
Verslag GOA | 19 februari 2025 |
Naam GOA | Wim Van Roosendael |
Administratieve lus
Op de aanvraag werd een administratieve lus toegepast, omwille van de volgende reden(en):
De affiche werd niet aangeplakt uiterlijk op de dag voor de begindatum van het openbaar onderzoek en tot en met de laatste dag daarvan conform de bepalingen van artikel 20 van het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning.
De stappen in de procedure die verkeerd gelopen zijn werden opnieuw uitgevoerd om te voorkomen dat de eindbeslissing over de aanvraag vernietigd wordt omwille van de vastgestelde procedurefout(en).
De aanvraag werd onderworpen aan 2 openbare onderzoeken. Er werden standpunten, opmerkingen en/of bezwaren ingediend tijdens de openbaarmaking.
Bespreking van de bezwaren
Bezwaren uit vorige openbare onderzoeken over de aanvraag, die nog relevant zijn, worden hier ook besproken.
Gelet op de afstanden tussen de woning van de bezwaarindiener en het nieuwe volume is de te verwachte hinder die hier zal ontstaan niet als hinderlijk te benoemen. Bovendien zal het nieuwe volume voorzien worden als tuinhuis, waarvan het gebruik niet kan aanzien worden als een functie die voor privacy problemen kan zorgen.
Het klopt wel dat de mogelijke lasten van het woningbijgebouw worden afgewenteld op de buren door de inplanting niet te voorzien op het ruime perceel achter de woning van de aanvrager maar ervoor te kiezen om het nieuwe tuinhuis ter hoogte van de tuinen van de buren te plaatsen. Dit wordt aangepast in de voorwaarden.
Beoordeling:
Aangeleverd beeldmateriaal toont inderdaad aan dat het huidige gebouw gerenoveerd zou kunnen worden om dit een tweede leven te geven. Echter staat het de aanvrager vrij om er voor te kiezen dit niet te doen en een nieuw gebouw te voorzien.
Het bezwaar is ongegrond.
De plannen zoals toegevoegd in het dossier voorzien het bouwen van een groot tuinhuis in baksteen met een volwaardig dak en raamopeningen. Het betreft een groot volume daar waar een tuinhuis meestal bestaat uit een eenvoudige constructie in hout met een beperkte oppervlakte en hoogte. Het is echter aan de vergunningverlenende overheid om een project te beoordelen zoals het wordt aangevraagd en dus als tuinhuis.
Het bezwaar is ongegrond
Beoordeling:
Het bezwaar is gegrond.
Tijdens de procedure is er advies gevraagd aan het Agentschap voor Natuur en Bos. Hun advies is ongunstig omdat de aanvraag niet in overeenstemming is met de gewestplanbestemming.
Het college sluit zich integraal aan bij:
- de bespreking van de ingediende bezwaren zoals geformuleerd in het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt deze beoordeling tot zijn eigen standpunt;
- het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.
Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:
Algemene voorwaarden
de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.
Stedenbouwkundige voorwaarden
1. Het nieuwe tuinhuis is te voorzien op het perceel binnen het woongebied volgens het gewestplan, op minstens 5 meter van de perceelsgrenzen.
2. Het nieuwe tuinhuis is te voorzien volledig buiten de volwassen kroonprojectie van de aanwezige bomen.
3. Het nieuwe tuinhuis is te voorzien volledig buiten de overstromingscontour (https://waterinfo.vlaanderen.be/watertoets).
Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.