Terug
Gepubliceerd op 14/04/2025

2025_CBS_02621 - Omgevingsvergunning - OMV_2024120566. Waterbaan 13-15. District Deurne - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 11/04/2025 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Elisabeth van Doesburg, waarnemend burgemeester; Koen Kennis, schepen; Patrick Janssens, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Lien Van de Kelder, schepen; Ken Casier, schepen; Karim Bachar, schepen; Nathalie van Baren, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Johan Klaps, schepen; Stijn De Rooster, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Elisabeth van Doesburg, waarnemend burgemeester
2025_CBS_02621 - Omgevingsvergunning - OMV_2024120566. Waterbaan 13-15. District Deurne - Goedkeuring 2025_CBS_02621 - Omgevingsvergunning - OMV_2024120566. Waterbaan 13-15. District Deurne - Goedkeuring

Motivering

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2024120566

Gegevens van de aanvrager:

de heer Jan De Moor met als adres Waterbaan 13 te 2100 Antwerpen

Ligging van het project:

Waterbaan 13-15 te 2100 Deurne (Antwerpen)

Kadastrale percelen:

afdeling 32 sectie B nrs. 482E2 en 482C2

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

samenvoegen van 2 eengezinswoningen

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis  

Waterbaan 13:

-          18/09/2013 vergunning van de deputatie na vergunning van het college (2013703) voor het verbouwen van een eengezinswoning;

-          10/08/1954 toelating (626#15906) voor het afbreken van een bestaande bouwvallige bergplaats en heropbouwen van een nieuw pomphuis;

Waterbaan 15:

-          23/05/2001 weigering (629#4226) voor het plaatsen van een verlicht publiciteitspaneel van 15 m;

-          12/12/1956: toelating (627#17469) voor het afbreken van een bestaande bouwvallige bergplaats en heropbouwen van een nieuw pomphuis.

 

Vergunde toestand

Waterbaan 13 (links):

-          functie: eengezinswoning;

-          bouwvolume:

  • hoofdvolume van 2 bouwlagen en een zadeldak;
  • eenlaagse uitbouw links vooraan met inkom en berging;
  • drielaagse uitbouw links in het midden met trap;
  • eenlaagse aanbouw tegen de linkse en achterste perceelsgrens met woonkamer;
  • dakterras op de 1ste verdieping op de aanbouw;
  • bouwhoogte van 11 m;
  • open koer achteraan;
  • tuin met terras links vooraan;

-          gevelafwerking:

  • voorgevel in roodbruine baksteen;
  • zijgevel bepleisterd;
  • grijs natuurstenen plint;
  • wit aluminium schrijnwerk;
  • houten hekwerk als afsluiting van de tuin;

Waterbaan 15 (rechts):

-          functie: eengezinswoning

-          bouwvolume:

  • 2 bouwlagen met zadeldak; 
  • open koer achteraan;

-          gevelafwerking:

  • roodbruine baksteen;
  • grijs natuurstenen plint.

 

Bestaande toestand

-          Waterbaan 13: vergunning (2013703) in uitvoering;

-          Waterbaan 15: overeenkomstig de vergunde toestand met uitzondering van:

  • wit aluminium schrijnwerk;
  • geel houten voordeur;
  • bepleisterde zijgevel;
  • deels overdekt terras achteraan.

 

Nieuwe toestand

Waterbaan 13-15: 2 samengevoegde panden;

-          functie: 1 eengezinswoning met verblijfsruimtes die toegankelijk gemaakt worden voor een van de bewoners met een beperkte mobiliteit;

-          bouwvolume: ongewijzigd behalve:

  • 1 woonvolume met interne verbindingen;
  • overdekte doorgang met helling aan de rechterzijde;
  • huislift;
  • toegankelijke inpandige fietsenstalling rechts achteraan, bereikbaar via de overdekte doorgang;
  • open koer met verhard terras rechts achteraan;

-          gevelafwerking: ongewijzigd, behalve:

  • wit aluminium schrijnwerk aan de rechterzijde;
  • grijze stalen toegangspoort aan de rechterzijde;
  • geïsoleerde en bepleisterde zijgevel aan de rechterzijde;
  • houten hekwerk als afsluiting van de tuin aan de linkerzijde.

 

Inhoud van de aanvraag

-          samenvoegen van 2 eengezinswoningen tot 1 eengezinswoning;

-          wijzigen van de gevels;

-          doorvoeren van interne constructieve werken;

-          herinrichten van de open ruimten en aanleggen van verhardingen.

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

  1. de gemeentelijke projecten;
  2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

Er werden geen externe adviezen gevraagd.

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Ondernemen en Stadsmarketing/ Klantencontacten en Dienstverlening/ Loket Thema Wonen - huisnummering

18 februari 2025

18 februari 2025

Stadsontwikkeling/ Mobiliteit

18 februari 2025

24 februari 2025

Stadsontwikkeling/ Omgeving/ Water

18 februari 2025

13 maart 2025

 

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zone: Afbakeningslijn grootstedelijk gebied Antwerpen.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied in de stedelijke agglomeratie van Antwerpen, dit is het gedeelte van de stad gelegen tussen de Kleine Ring en respectievelijk de reservatiestrook voor de aanleg van lijninfrastructuur (de A102) tussen Merksem en Wommelgem, de R11 tussen Wommelgem en Mortsel, de oostelijke grens van Mortsel en Hove en de reservatiestrook voor pijpleidingen tussen Hove/Kontich en Hemiksem.

De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving, (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen).

In dit gebied wordt de maximale bouwhoogte afgestemd op de volgende criteria:

- de in de onmiddellijke omgeving aanwezige bouwhoogten;

- de eigen aard van het betrokken gebied;

- de breedte van het voor het gebouw gelegen openbaar domein.

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse Regering van 10 februari 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwater, tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 16 juli 2010 tot bepaling van stedenbouwkundige handelingen waarvoor geen omgevingsvergunning nodig is en tot opheffing van het besluit van de Vlaamse Regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater.
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Hemelwaterverordening 2023)
De aanvraag is in overeenstemming met de verordening hemelwater.
 

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
 

-          Publiciteit: het besluit van de Vlaamse regering van 12 mei 2023 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening voor publiciteitsinrichtingen.
(De verordening publiciteit kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > Gewestelijke publiciteitsverordening 2023)
De gewestelijke publiciteitsverordening is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 25 maart 2024 en in werking getreden op 15 juli 2024. 
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgende punten:

  • artikel 8 Visuele en vormelijke inpassing:
    Het wijzigen van het schrijnwerk aan de voorgevel in een ander materiaal, in een andere kleur of met een andere raamverdeling is verboden.

Het schrijnwerk van de voorgevel wordt gewijzigd naar wit aluminium en grijs staal.

  • artikel 9 Minimale hoogte van ruimten:
    Bij de slaapkamer op de 2de verdieping onder het schuine dak beschikt de helft van de netto-vloeroppervlakte niet over een vrije hoogte van minstens 2,60 meter.

 

-          Stedenbouwkundige lasten: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening ‘Stedenbouwkundige lasten’ (verder genoemd verordening stedenbouwkundige lasten), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 29 april 2024.

(De verordening stedenbouwkundige lasten kan u raadplegen via https://www.antwerpen.be/nl/overzicht/vergunningen/regelgeving)

De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de verordening stedenbouwkundige lasten.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening:
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving werd geoordeeld tijdens het volledig- en ontvankelijkheidsonderzoek dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

 

-          Programmatische Aanpak Stikstof: overeenkomstig het stikstofdecreet, het nieuwe beoordelingskader voor alle aanvragen die stikstofemissies veroorzaken, in werking getreden op 23 februari 2024.

Op basis van de toepassing van het stikstofdecreet kan redelijkerwijs geoordeeld worden dat voorliggende aanvraag een verkeersdragend of een verkeersgenererend project is. Het beoordelingskader uit het decreet is dus van toepassing. De berekende impactscore is kleiner dan of gelijk aan 1%. De opmaak van een passende beoordeling van de effecten van stikstofdepositie via de lucht ten aanzien van SBZ-H is niet vereist.

 

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Waterwetboek), dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets. Deze wordt uitgevoerd overeenkomstig het besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006 tot vaststelling van nadere regels voor de toepassing van de watertoets, tot aanwijzing van de adviesinstanties en tot vaststelling van nadere regels voor de adviesprocedure bij de watertoets, vermeld in artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018 (verder genoemd Watertoetsbesluit).
Het project is gelegen in een zone met een middelgrote pluviale overstromingskans (T100) onder huidig klimaat (score D).

Voor het project is geen fluviale overstromingskans gemodelleerd (score A).

Het project is niet gelegen in een signaalgebied.
 

Na onderzoek blijkt dat het project waarschijnlijk geen schadelijke effecten op het watersysteem veroorzaakt.

(Kijk de score van uw project na op https://www.waterinfo.be/informatieplicht)

 

-          Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.

 

-          Rooilijn: artikel 4.3.8 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO) van 15 mei 2009.
(De VCRO kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO))
Artikel 4.3.8 is niet van toepassing op de aanvraag.

 

 

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

Voorliggende aanvraag omvat het samenvoegen van twee naast elkaar gelegen eengezinswoningen tot één eengezinswoning met verblijfsruimtes die toegankelijk zijn voor een van de bewoners met een beperkte mobiliteit.

 

De aanvraag bevat geen functiewijziging. Door het samenvoegen naar een ééngezinswoning, blijft de bestaande woonfunctie in overeenstemming met de kenmerkende woonfuncties in de omgeving.

 

Bovendien is de samenvoeging op termijn omkeerbaar omdat de pandsgewijze opdeling, het uitzicht en de gevelgeleding behouden blijven.

 

Schaal – ruimtegebruik – bouwdichtheid

De aanvraag betreft uitsluitend interne verbouwingswerken in functie van het samenvoegen van de twee woningen en het toegankelijk maken van de woning. Het bouwvolume van de panden blijft ongewijzigd.

 

De woningen worden intern met elkaar verbonden via openingen op elke verdieping. Hierdoor ontstaat een functionele eenheid tussen de verschillende verdiepingen van beide panden.

Om de toegankelijkheid van de woning te waarborgen, wordt een huislift geplaatst die alle verdiepingen bereikbaar maakt. Daarnaast wordt in de doorgang van het rechterpand een hellende vloer aangelegd, zodat het niveauverschil tussen het voetpad en de begane grond van de woning kan worden overbrugd.

 

De aanvraag heeft inzake schaal en ruimtegebruik geen impact op de omgeving en is ruimtelijk inpasbaar.

 

Visueel-vormelijke elementen

De wijzigingen aan de rechterzijde van de voorgevel beperken zich tot het aanpassen van buitenschrijnwerk naar wit aluminium raamprofielen en het voorzien van een toegangspoort tussen de nieuwe doorgang met helling en de openbare weg.

 

Aangezien het nieuwe schrijnwerk wordt afgestemd op dat van het links aanpalende pand, waar reeds wit aluminium schrijnwerk vergund is, kan dit in functie van een samenhangend gevelbeeld voor de twee samengevoegde panden, worden toegestaan.

 

In het kader van toegankelijkheid kan de wijziging van de voordeur naar een stalen toegangspoort met drukknop eveneens worden toegestaan.

 

Verder worden de zij- en achtergevel na-geïsoleerd en opnieuw afgewerkt in wit pleisterwerk. Aan de achtergevel worden tevens een aantal gevelopeningen aangepast en in het dak worden nieuwe openingen gemaakt. Door het energiezuinig renoveren van woningen wordt er bijgedragen aan de klimaatambities, wat wordt gestimuleerd. De beoogde wijzigingen aan de gevels zijn inpasbaar in het straatbeeld.

 

Een deel van de zijgevel grenst aan het openbaar domein waardoor de zijgevel op de rooilijn valt. Artikel 4.3.8 van de VCRO laat een maximum overschrijding van 14 centimeter toe over de rooilijn. Bijgevolg wordt als voorwaarde bij de vergunning opgenomen om de nieuwe opbouw van de gevelafwerking maximum 14 centimeter dik te voorzien.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

Bij het plaatsen van buitengevelisolatie dient er aandacht besteed te worden aan een aantal voorwaarden in functie van het inpalmen van het openbaar domein. Wanneer de nieuwe constructie tot op het openbaar domein komt moet er rekening mee worden gehouden dat het voetpad in de toekomst hersteld kan worden zonder dat er aan de voorgevel ingrepen moeten gebeuren. Dit kan door de bestaande stoeptegel voor de werken weg te nemen en na de werken terug te plaatsen.

 

In de tuin wordt maximaal ingezet op groen. Dit geldt zowel voor de tuin links als de koer achteraan. De terrassen worden voorzien van waterdoorlatende verharding. Enkele zones worden verhard met beton om de rolstoeltoegankelijkheid te bevorderen. De platte daken worden uitgevoerd als groendaken.

 

Minder dan helft van de netto-vloeroppervlakte van de slaapkamer op de tweede verdieping onder het schuine dak is voorzien van een vrije hoogte van minstens 2,60 meter, te meten vanaf 1,80 meter vanaf het vloerniveau, in strijd met artikel 9 van de bouwcode. Als voorwaarde bij de vergunning wordt daarom opgenomen om deze ruimte niet als verblijfsruimte in gebruik te nemen.

 

De verbouwingswerken zijn niet storend voor de omgeving. Mits voldaan wordt aan de gestelde voorwaarden is de aanvraag in overeenstemming met de goede ruimtelijke ordening van de plaats.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1. De isolatie plus afwerkingsmateriaal van de zijgevel is met een maximum dikte van 14 centimeter ten opzichte van de rooilijn uit te voeren.

2. De nieuwe constructie moet aansluiten op het openbaar domein op die manier dat toekomstige werkzaamheden aan het openbaar domein kunnen plaats vinden los van herstelwerken aan de nieuwe constructie.

3. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.

4. De slaapkamer onder het hellend dak is niet als verblijfsruimte in gebruik te nemen.

Fasering

 

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

17 december 2024

Volledig en ontvankelijk

18 februari 2025

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen

geen

Uiterste beslissingsdatum

19 april 2025

Verslag GOA

3 april 2025

Naam GOA

Katrine Leemans

 

Onderzoek

Er zijn geen aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, die om hun standpunt gevraagd moesten worden.

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

  1. De isolatie plus afwerkingsmateriaal van de zijgevel is met een maximum dikte van 14 centimeter ten opzichte van de rooilijn uit te voeren.
  1. De nieuwe constructie moet aansluiten op het openbaar domein op die manier dat toekomstige werkzaamheden aan het openbaar domein kunnen plaats vinden los van herstelwerken aan de nieuwe constructie.
  1. Na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten, opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.
  1. De slaapkamer onder het hellend dak is niet als verblijfsruimte in gebruik te nemen.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.